Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Når du handler hos Kay Bojesen, accepterer du automatisk vores handelsbetingelser. Derfor råder vi dig til at gennemlæse de nedenstående betingelser grundigt igennem, inden du begynder at handle hos Kay Bojesen.

Vi sender alle varer som pakkepost, hvilket gør det muligt at spore dem i tilfælde af problemer. Pakkerne er forsikret under transporten, og vi beder dig om at kontrollere indholdet ved modtagelsen. Skulle pakken eller dens indhold være beskadiget ved ankomsten skal det anmeldes til kureren straks, eller senest to dage efter modtagelsen. Derefter bedes varerne returneret til os. Kay Bojesen er ikke ansvarlig for varer, der bliver beskadiget under transport. Vi pakker altid samtlige varer forsigtigt, og mindsker dermed enhver mulig skade.

Levering og fragt
Ordrer behandles inden for 4-10 arbejdsdage.

I forbindelse med højtider og helligdage kan leverings- og ekspeditionstiden forekomme ændret.

Kay Bojesen er ikke ansvarlige for forsinkelser, der skyldes kureren.

Fragt indenfor Danmark
Al fragt til Danmark leveres af Post Nord uden omdeling men med levering på nærmeste posthus eller pakkeboks.

Ordrer under 500 kr.: DKK 45,-

Ordrer over 500 kr.: FRAGTFRI

Fragt til udlandet
Al fragt til udlandet leveres af UPS eller Fedex og sendes som forsikret erhvervspost, hvilket betyder at pakkerne ikke kan sendes som gave til ikke-EU-lande med henblik på at omgå lokale afgifter og skatter.

Fragtrater indenfor EU: DKK 175,-
Fragtrater udenfor EU: DKK 350,-

Sædvanlig fragt tid inden for Europa er ca. 7-10 arbejdsdage.
Sædvanlig fragt tid uden for Europa er ca. 10-14 arbejdsdage.

Returnering
Kay Bojesen accepterer naturligvis returneringer. Varerne skal returneres højest 14 arbejdsdage fra fakturadatoen. Returvarerne skal være i den oprindelige indpakning samt plastemballage og fremstå ubrugte. Så snart vi har modtaget returvarerne, og de har undergået en kvalitetskontrol, krediterer vi din konto/dit kreditkort. Vi krediterer kun det kort, der anvendtes til at købe varerne, da vi på den måde kan begrænse brugen af stjålne kreditkort. Du afholder selv udgifterne for returneringen.

Reklamationer
Alle varer er dækket af den danske købelov, som giver dig 24 måneders reklamationsret. Som kunde kan du reklamere over fejl og mangler, der opstår indenfor 24 måneder efter købet. Hvis fejlene eller manglerne dog opstår på grund af uagtsomhed, vanrøgt eller almindelig slitage, bortfalder reklamationsretten. Derudover kan der kun reklameres, såfremt varen er fabrikeret og fremstillet af Kay Bojesen. Reklamationer af varer, der er fabrikeret og fremstillet af Rosendahl erstatter Kay Bojesen ikke. I tilfælde af en reklamation, udebleven ordre eller spørgsmål til ovenstående, kontakt da venligst Kay Bojesen på tlf. + 45 30 33 60 32 eller send en e-mail til info@kaybojesen.dk. Kay Bojesen dækker ikke fragtomkostningerne i tilfælde af reklamation.

Betalingsmåder
Kay Bojesen modtager følgende kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, JCB og VISA/Electron. Beløbet trækkes ikke fra dit kort før varerne forlader vores lager. Alle priser oplyses i EUR eller DKK, og 25% moms er inkluderet, medmindre varerne leveres uden for EU. Se venligst under sektionen Told og moms.

Sikkerhed
Kay Bojesen engagerer sig for at beskytte dit privatliv. Al information du giver os modtages sikret gennem SSL (Secure Sockets Layer). Kun PBS (din bank) har adgang til din information. Kay Bojesen garanterer, at informationen du indtaster, ikke afsløres for nogen tredjepart eller anden uvedkommende.

Told og moms
Hvis din ordre afgives fra et EU-land, skal du betale dansk moms, men ingen toldafgifter, jfr. EU-reglerne om told på varer handlet inden for EU-Unionen. Hvis din ordre til gengæld afgives uden for EU, skal du ikke betale dansk moms, men du kan risikere at betale moms, told og gebyrer i modtagerlandet. Kay Bojesen bærer intet ansvar for disse eller andre gebyrer, der pålægges af toldmyndigheder. Fragtføreren kontakter dig i tilfælde af ekstra gebyrer eller told. Dette kan forsinke leveringen. Vær venligst opmærksom på, at det er dit ansvar at betale for eventuelle ekstra gebyrer.