Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Når du handler hos Kay Bojesen, råder vi dig til at gennemlæse de nedenstående betingelser grundigt igennem, inden du begynder at handle hos Kay Bojesen.

Vi sender alle varer som pakkepost, hvilket gør det muligt at spore dem i tilfælde af problemer. Pakkerne er forsikret under transporten, og vi beder dig om at kontrollere indholdet ved modtagelsen. Skulle pakken eller dens indhold være beskadiget ved ankomsten opfordres du til at anmelde det til kureren straks, eller senest to dage efter modtagelsen. Vi pakker altid samtlige varer forsigtigt, og mindsker dermed enhver mulig skade.

Generelle oplysninger

Kay Bojesen ApS
CVR-nummer: 29418225
Gammel Kongevej 167c
1850 Frederiksberg C
E-mail: info@kaybojesen.dk
M: +45 30336032

Levering og fragt
Ordrer leveres inden for 4-10 arbejdsdage.

Fragt indenfor Danmark
Al fragt til Danmark leveres af Post Nord uden omdeling men med levering på nærmeste posthus eller pakkeboks.

Ordrer under 500 kr.: DKK 45,-

Ordrer over 500 kr.: FRAGTFRI

Fragt til udlandet
Al fragt til udlandet leveres af UPS eller Fedex og sendes som forsikret erhvervspost, hvilket betyder at pakkerne ikke kan sendes som gave til ikke-EU-lande med henblik på at omgå lokale afgifter og skatter.

Fragtrater indenfor EU: DKK 175,-
Fragtrater udenfor EU: DKK 350,-

Sædvanlig fragt tid inden for Europa er ca. 7-10 arbejdsdage.
Sædvanlig fragt tid uden for Europa er ca. 10-14 arbejdsdage.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale med regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til: info@kaybojesen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke kan få fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun for en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationer
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Kay Bojesen ApS
Gammel Kongevej 167 C
1850 Frederiksberg C

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik
Kay Bojesen engagerer sig for at beskytte dit privatliv. Al information du giver os modtages sikret gennem SSL (Secure Sockets Layer).

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kay Bojesen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Kay Bojesen ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@kaybojesen.dk

Betalingsmåder
Kay Bojesen modtager følgende kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, JCB og VISA/Electron. Beløbet trækkes ikke fra dit kort før varerne forlader vores lager. Alle priser oplyses i DKK, og 25% moms er inkluderet, medmindre varerne leveres uden for EU. Se venligst under sektionen Told og moms.

Told og moms
Hvis din ordre afgives fra et EU-land, skal du betale dansk moms, men ingen toldafgifter, jfr. EU-reglerne om told på varer handlet inden for EU-Unionen. Hvis din ordre til gengæld afgives uden for EU, skal du ikke betale dansk moms, men du kan risikere at betale moms, told og gebyrer i modtagerlandet. Kay Bojesen bærer intet ansvar for disse eller andre gebyrer, der pålægges af toldmyndigheder. Fragtføreren kontakter dig i tilfælde af ekstra gebyrer eller told. Dette kan forsinke leveringen. Vær venligst opmærksom på, at det er dit ansvar at betale for eventuelle ekstra gebyrer.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-03-2018

Standardfortrydelsesformular
Til: Enwebshop.dk

Adresse
Postnr. og by
Fax: xxxx xxxx
E-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________