KAY BOJESENS HANDELSBETINGELSER

Velkommen til Kay Bojesen. Når du handler hos os, accepterer du automatisk vores handelsbetingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser nedenstående betingelser grundigt igennem før du starter med at shoppe på kaybojesen.dk.

Kontaktinformation

Handelsbetingelser og administration af køb og salg på hjemmesiden kaybojesen.dk varetages af:

Kay Bojesen ApS
Gammel Kongevej 167c
1850 Frederiksberg C

Tlf: +45 30336032
E-mail: info@kaybojesen.dk
CVR-nr: 29418225

Priser og betaling

Produkternes priser dem, som fremgår på kaybojesen.dk på tidspunktet hvor bestillingen bliver lagt. Her tages forbehold for trykfejl samt udsolgte varer. Alle produktpriser på kaybojesen.dk er gældende indtil de ændres. Priserne er angivet i danske kroner inklusiv 25% moms og eksklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Moms er inkluderet, medmindre varerne leveres uden for EU. Se venligst under sektionen Told og moms. 

Kay Bojesen modtager betaling med følgende kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, JCB og VISA/Electron. Beløbet bliver først hævet fra din konto, når din ordre er klar til afsendelse. Når transaktionen er gennemført, vil det fremgå af din konto.

Ordrebekræftelse

Du vil modtage en elektronisk ordrebekræftelse, med unikt ordrenummer, som en automatisk godkendelse af dit køb. Denne indeholder en specifikation af de varer, der er blevet bestilt, købers kontaktinformation, leveringsdetaljer, betalingsmetode, samt det fulde beløb for varer inklusiv eventuelle leveringsomkostninger.

Hvis du ønsker at rette henvendelse mod os vedrørende en gennemført bestilling, bedes du opgive dit ordrenummer for mere effektiv service.

Det anbefales, at du gennemgår din ordrebekræftelse med det samme, og kontakter Kay Bojesen hurtigst muligt, skulle denne indeholde uoverensstemmelser eller fejl. Ordrebekræftelsen er gældende, medmindre du skriftligt fremsætter indsigelse øjeblikkeligt efter modtagelsen af ordrebekræftelse, da bestillinger bliver pakket og afsendt umiddelbart efter modtagelse.

Levering og fragt

Kay Bojesen ApS tilbyder levering med omdeling til privat eller med omdeling til afhentningssted efter eget valg. Du vil modtage information vedrørende levering og afhentningsmuligheder direkte fra kureren via de kontaktinformationer, du har oplyst ved ordre afgivelsen.

Danmark
Den forventede leveringstid for ordrer indenfor Danmark er 2-4 arbejdsdage. Ordrer til Danmark leveres af PostNord med/ uden omdeling eller GLS med/ uden omdeling.
* Omdeling til privat: 60 DKK
* Omdeling til erhverv: 60 DKK
* Levering til pakkeshop: 39 DKK
* Fragtfri levering med eller uden omdeling ved ordrer over 500 DKK

Sydamerika, Australien, Grønland, Afrika, Canada og Rusland
Omdeling til disse områder koster 700 DKK

Resten af verden
Den forventede leveringstid indenfor Europa er 2-7 arbejdsdage. Den forventede leveringstid udenfor Europa er 3-7 arbejdsdage. Ordrer til udlandet leveres af PostNord eller GLS.
* Omdeling til privat: 550 DKK
* Fragtfri levering med eller uden omdeling ved ordrer over 1500 DKK

Bemærk venligst, at ordrer med levering til Storbritannien kræver en minimumværdi (før eventuelle tilbud) af 135 GBP.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på kaybojesen.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer. Hvis du ønsker at anvende din fortrydelsesret, skal du have givet os besked inden fristen er udløbet.

Det gøres ved at sende en utvetydig besked til os via e-mail til info@kaybojesen.dk, hvor det skal klargøres hvilke varer, der ønskes returneret. Kay Bojesens standardfortrydelsesformular, som kan findes nederst på denne side, kan anvendes til at udforme beskeden med alle nødvendige informationer.

Fortrydelsesretten kan anvendes efter modtagelse af bestillingen, men også inden. Dette kan gøres ved at nægte at modtage produktet ved hjemmelevering, eller ved at undlade at afhente ordren i pakkeshop. I begge tilfælde, er det dog et krav, at Kay Bojesen modtager tydelig besked om købers fortrydelse, for at vi kan registrere og tilbagebetale det fulde beløb.

Fortrydelsesret for gaver
Vedrører din fortrydelsesret en gave, som er købt og givet til anden side, kan gavemodtageren kontakte os via e-mail: info@kaybojesen.dk med bestillingens ordrenummer. Samme regler for fortrydelsesret er gældende for gaver. Se Standardfortrydelsesformularen nederst på siden.

Skal gaven gives således, at det ikke er muligt at anvende en fortrydelsesret indenfor de sædvanlige 14 dage, bedes du kontakte os inden køb, for at lave en aftale vedrørende forlænget fortrydelsesret. Noteres det i kommentarfeltet ved bestilling, at varen skal gives i gave, vedlægges der et byttebevis med anvendelsesguide, som gør eventuel returnering af varer nemmere for gavergiver og -modtager.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har gennemført et køb bestående af flere varer, har du mulighed for at returnere én, flere eller alle varerne på den pågældende ordre. Det skal gøres klart hvilke varer, der ønskes returneret inden varerne bliver sendt tilbage. Bemærk, at Kay Bojesen kun dækker fragtomkostningerne for en enkelt retursending per ordre. Du kan ikke få fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesfrist for ordrer sendt i flere leveringer
Har du bestilt flere varer i én ordre, som leveres enkeltvist eller i flere forsendelser, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Er der tale om en aftale med levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare eller pakke.

Returnering

Når du køber varer på kaybojesen.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Inden fristen udløber skal du have kontaktet os vedrørende ønske om returnering via info@kaybojesen.dk. Efter modtagelse af anmodningen om anvendelse af fortrydelsesretten, har du 14 dage til at sende de ønskede varer tilbage til os ved hjælpe af det returlabel, du får tilsendt per mail.

Tilbageleveringer skal ske til:

Kay Bojesen ApS
Gammel Kongevej 167c
1850 Frederiksberg

Du har selv ansvar for varerne indtil de er modtaget af os og hæfter derfor også hvis der opstår en skade under transporten. Det er derfor vigtigt, at retursendingen er pakket ansvarligt. Gem også med fordel din postkvittering samt tracking nummer.

Hvis varen viser tegn på brug, eller hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi. Varen skal sendes retur i den originale emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Personligt tilpassede produkter kan ikke returneres eller ombyttes. Dette gælder blandt andet produkter med personligt udvalgte indgraveringer. Derudover kan limited edition produkter kun returneres inden for den afgrænsede salgsperiode, medmindre andet er skriftligt aftalt.

Har du vundet et produkt eller modtaget en gratis vare i gave sammen med din bestilling, kan denne hverken ombyttes til kontanter eller andre produkter af samme værdi. Gaven kan godt frabedes på forhånd eller sendes tilbage til os uden kompensation. Hvis den modtagne gave har en defekt kan denne ombyttes til samme produkt, såfremt der er flere på lager.

Det er muligt kun at sende enkelte varer på en samlet ordre retur. Dette gælder dog ikke for bundles, som består af flere varer under et produktnummer. Ved Bundles købes flere produkter sammen, og de anses derfor som én vare, der ikke kan deles op efterfølgende. Ønsker du at anvende fortrydelsesretten på købet af et produkt i et bundle, skal hele det købte bundle fortrydes og alle varerne heri returneres samlet. 

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. Når du handler hos os, som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvis fejlen er opstået som resultat af uagtsom brug, ukorrekt vedligeholdelse, eller blot er et naturligt brugsspor frasiges din ret til at reklamere.

Du skal reklamere inden for “rimelig tid” og umiddelbart efter, at du opdager fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

For at reklamere en vare, skal du kontakte os på info@kaybojesen.dk, så vi kan behandle din reklamation. Du bedes fremsende en detaljeret beskrivelse af problemet, gerne med billede.

Skulle pakken eller dens indhold være beskadiget ved ankomsten, opfordres du til at anmelde det til kureren straks, eller senest to dage efter modtagelsen. Vi pakker altid samtlige varer forsigtigt, og mindsker dermed enhver mulig skade. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du de penge tilbage, du har betalt for varerne. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), så snart vi har modtaget varerne retur, og haft lejlighed til at undersøge disse.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benytter ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Told og moms

Hvis din ordre afgives fra et EU-land, skal du betale dansk moms, men ingen toldafgifter, jfr. EU-reglerne for told på varer handlet indenfor EU-Unionen. Hvis din ordre til gengæld afgives uden for EU, skal du ikke betale dansk moms, men du kan risikere at betale moms, told og gebyrer i modtagerlandet.

Kay Bojesen bærer intet ansvar for disse eller andre gebyrer, som pålægges af toldmyndigheder. Fragtføreren kontakter dig i tilfælde af ekstra gebyrer eller told. Dette kan forsinke leveringen. Vær venligst opmærksom på, at det er dit ansvar at betale for eventuelle ekstra gebyrer.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via info@kaybojesen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Center for Klageløsning Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage via www.forbrug.dk. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: www.ec.europa.eu/odr.

Persondatapolitik

Kay Bojesen engagerer sig for at beskytte dit privatliv. Al information du giver os modtages sikret gennem SSL (Secure Sockets Layer). Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hus os: navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vi registrere og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Kay Bojesen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Som registreret hus Kay Bojesen ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@kaybojesen.dk.

Cookies

Kay Bojesen anvender “cookies” for at lette købsprocessen og proceduren for fremtidige køb på kaybojesen.dk. Vores cookie politik kan læses her.

Standardfortrydelsesformular

Til: 
Kay Bojesen ApS
Gammel Kongevej 167c
1850 Frederiksberg C
info@kaybojesen.dk

* Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:
* Bestilt den:
* Modtaget den:
* Forbrugerens navn:
* Forbrugerens adresse:
* Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold sendes på papir):
* Dato:

Kay Bojesens Handelsbetingelser er senest opdateret december 2022.